6 tipov, ako si skrátiť čakanie

Každý človek musí občas premrhať čas čakaním. Či už u lekára, na letisku alebo na pošte, dlhému čakaniu sa niekedy vyhnúť nedá. Dlhé minúty či dokonca hodiny by sme mohli tráviť rôznymi spôsobmi, no ak musíme byť prítomní na danom mieste, možností je menej. Našťastie, poznáme pár tipov, ako si skrátiť dlhú chvíľu a využiť čakanie vo svoj prospech. Ktoré to sú?

Skrátenie čakania
Čakanie si môžete skrátiť hraním hry alebo čítaním

Čítanie skutočne funguje

Samozrejmý tip, ako si skrátiť čakanie, je čítanie knihy či časopisu. Nie vždy sa však na stole v čakárni nachádza výtlačok, ktorý vás zaujme. Využiť môžete aj internetové magazíny alebo spravodajstvo. Čítanie vás nielen zabaví, no zároveň sa pri ňom dozviete nové informácie o téme, na ktorú ste doteraz nemali čas. Človek za minútu prečíta zhruba 250 slov a čas pri tejto aktivite ubieha oveľa rýchlejšie, hlavne ak nájdete tému, ktorá vás skutočne baví.

Vyskúšajte novú hru

Ak vás určitá úloha baví, každá minúta, ktorú jej venujete, vyvoláva pozitívne pocity a zároveň robí takto strávený čas príjemnejším. Zábavnou činnosťou pri čakaní sú rôzne hry. Ak sa budete naplno venovať malým logickým či strategickým úlohám, čas bude plynúť rýchlejšie. Pre všetkých čakajúcich sme pripravili kvízovú hru Kvizin, v ktorej si môžete precvičiť svoje znalosti z oblasti zdravia, ľudského tela či ekológie. Okrem zábavy sa naučíte niečo nové a zaplníte čas strávený v čakárni.

Odpíšte na e-maily

Ak chcete byť počas čakania produktívni, prejdite svoju e-mailovú schránku a odpovedajte na správy, na ktoré ste zatiaľ nemali čas. Voľné minúty môžete využiť aj na to, aby ste odstránili tie nepodstatné. Digitálny neporiadok môže brániť vašej produktivite rovnako ako chaotická kancelária. Odstráňte všetky staré, spamové a nepotrebné e-maily, ktoré zahlcujú váš priestor. To isté môžete urobiť so správami na sociálnych sieťach.

Organizácia e-mailovej schránky
Využite čas v čakárni na organizáciu e-mailov a odpisovanie na správy.

Ak existuje spôsob, ako odhadnúť čas čakania, urobte to

Ľudia, ktorí si prezerajú informácie o čase príchodu autobusu v reálnom čase, vnímajú dobu čakania ako kratšiu, než ľudia ktorí netušia, kedy autobus príde. Odhaduje sa, že rozdiel vo vnímaní reálnej doby čakania je až 30 %. Nervozita a neistota pri „nekonečnom” čakaní zmizne a navyše budete vedieť, či sa stíhate prejsť, alebo si vybaviť rýchly nákup. Ak môžete, sledujte pohyby autobusov či taxi služby. U lekára môžete využiť aplikáciu eČakáreň, ktorá vám ukáže vaše miesto v rade aj odhadovanú dobu čakania a navyše vám pošle upozornenie pred tým, než budete na rade.

Zbavte sa stresu

Negatívne emócie, ako napríklad stres, môžu spôsobiť spomalenie vnímania času. Niektorí vedci veria, že naše kognitívne rezervy sa počas stresu ľahko vyčerpajú, čo sťažuje presný odhad času. V niektorých prípadoch môže byť toto spomalenie užitočné, napríklad v nebezpečnej chvíli, keď musíte rýchlo konať. Situácia je však iná, ak sedíte v čakárni a uvažujete nad negatívnymi vecami, alebo čakáte na dôležité vyšetrenie, ktoré vás stresuje. Pokúste sa preto zbaviť stresu, či už meditáciou, počúvaním hudby alebo žutím žuvačky.

Nezabúdajte na občerstvenie

Počas hektických dní ľudia zabúdajú na jedlo i pitný režim. Hlad spôsobuje pocity nervozity a podráždenosti, čo dokáže znepríjemniť každé čakanie. Oplatí sa mať pri sebe menšie občerstvenie, napríklad v podobe celozrnnej tyčinky, alebo navštíviť bufet či automat. Dobré jedlo vyplavuje do tela hormóny šťastia, ktoré vám pomôžu nielen upokojiť sa, ale aj skrátiť dlhé čakanie.